Skulle någon vara intresserad av en regelbunden online-tävling utöver de fysiska tävlingarna (SM och Lag-SM) vi har på gång i nuläget? Typ ett online-SM?
Det blir ju lättare att arrangera och delta i när det är online, och kan bidra till att hålla uppe shogiaktiviteten i Sverige. Det var Daniel W som föreslog detta, och jag skulle gärna vara med och spela/arrangera, men det gäller ju att det ska finnas intresse så att vi får ihop några deltagare.
Detaljerna kring tävlingen kan diskuteras, förslag välkomnas!
Online-SM?
-
Martin Danerud
Re: Online-SM?
Hej!
Det verkar som att jag är exceptionellt sent på bollen för detta inlägg, men ja, jag håller med om att en online-tävling (online-SM) skulle vara både bra och välkommen någon gång under året, då det inte är allför roligt att resa runt i vårt avlånga land.
Vi har ju ett tävlingstillfälle som vi inte har lyckats fylla de senaste åren i november, då vi tidigare hade Göteborg Open. Det tillfället ligger ju väl separerat från SM och lag-SM.
Vilken plattform anser ni andra skulle fungera bäst för en sådan här turnering?
Det verkar som att jag är exceptionellt sent på bollen för detta inlägg, men ja, jag håller med om att en online-tävling (online-SM) skulle vara både bra och välkommen någon gång under året, då det inte är allför roligt att resa runt i vårt avlånga land.
Vi har ju ett tävlingstillfälle som vi inte har lyckats fylla de senaste åren i november, då vi tidigare hade Göteborg Open. Det tillfället ligger ju väl separerat från SM och lag-SM.
Vilken plattform anser ni andra skulle fungera bäst för en sådan här turnering?